Неограновані коштовності / Uncut Gems (2019)
Фільм гідний представник свого жанру — кримінальний триллер. Цілком відповідає і по стилю, і по сюжет, і по фіналу. З початку перегляду виникає відчуття що він розрахований не на широку аудиторію, і якщо я правильно зрозумів — то це типове “фестивальне кіно”, яке має переглядатись професійними критиками (ні, ну ми тут теж не гірші, але все одно…), щоб оцінити “режисерські прийоми” чи “операторську роботу”.
Сюжет розвивається як (вибачте на слові) цугцванг, а головні герої емпатії не викликають взагалі, і якось байдужа їхня доля — навіть якщо їх всіх там перестріляють ще у вступній частині. Неможливо не звернути увагу на діалоги: інколи актори говорять просто безупинно, перекрикуючи один одного, використовуючи лексикон мови небілих кварталів мегаполісів США, коли в одному реченні слова “дідько, боже, мен, лайно, круть, падло” зустрічаються в усіх можливих комбінаціях…
В той же час Ronald Bronstein досить неполіткоректно акцентовано натякає, що ювелірною справою мають займатись в основному представники певної національності. Своєрідна кольорова гама — ніби як в теплому ламповому світлі, що додає картинці “старовини”, довелось навіть загуглити рік виходу стрічки щоб переконатись. Особисто мене в акторському складі схвилювала епізодична поява самого John Allen Amos Jr. адже він дійсно легенда багато для кого.
В окремих кінокритикологинь може виникнути питання під час фінальних титрів: “А для чого це все було?”. На що я відповісти сходу не готовий… Фільм для поціновувачів жанру. Хоча маю зізнатись, що найкращий фільм про коштовності, небілих американців, євреїв, стАвки та спорт вже було знято 20 років тому — це “Snatch” (2000).