Ідеальне вбивство / A Perfect Murder (1998)
Про такі фільми кажуть — концентрована якість у всіх своїх проявах і в якій прекрасно практично все. Саме подібні стрічки об’єднують глядачів у “Клюб шанувальників кінематографу 90-х” міцніше ніж членський квиток, виписаний від руки Val Kilmer на спині у Tom Cruise. “A Perfect Murder” — психологічний трилер з елементами детективу, атмосферний фільм, покликаний занурюватись в настрій і повільно смакувати. Важка, гнітюча обстановка, напруга, яка тримає увагу глядача і з якої не хочеться виходити в очікуванні кульмінації сюжету.
Акторська гра на рівні мистецтва, про яке в наші часи доводиться лише мріяти, але якого відчайдушно заслуговує уважний глядач. Хоча й імена головних акторів говорять самі за себе. Michael Douglas — в звичному амплуа “хазяїна життя”, впливового бізнесмена з Wall Street, близького до ролі Nicholas Van Orton у фільмі “The Game” (1997). Молода, вишукана Gwyneth Paltrow, яка візуально в динаміці чимось дуже нагадує Claire Danes із Homeland (2011-2020) і не втрачає чарівності навіть через 8 років у серіалі The Politician (2019-2020). Viggo Mortensen в ролі художника… А те, що Sarita Choudhury зіграла роль Raquel Martinez можна розглядати як кричущу неполіткоректність навіть для 1998 року.
На IMDb пишуть, що більшість художніх творів мистецтва у фільмі — то справді власна робота Viggo Mortensen
Не меншої уваги заслуговує і антураж. Краєвиди, багаті квартали Нью-Йорку показані з такою інтенсивністю на одиницю хронометражу, що займають не менше місце у фільмі ніж власне сюжет. Драматичний, напружений, але доречний, музичний супровід створює настрій і ще більше підкреслює непрості моменти. Інтимні сцени сповнені справжнього естетичного еротизму, а не дешевої непристойщини, тому здатні хвилювати уяву і дев’ятикласника, і людини, яка “бачила життя як воно є”.
А хто стверджує, що різнокольоровий килим на підлозі — це не круто, варто звернути увагу на інтер’єр робочого кабінету в небідному будинку Steven Taylor. Бо як говорив маловідомий близькосхідний філософ: “Естетика килиму залежить не від візерунку, а від ніг, які на нього наступають”.
Досвідчені шанувальники детективного жанру можуть віднести до мінусів фільму надто простий фінал, але навряд чи стилістика психологічного трилеру має відповідати заплутаній англійській кримінальній історії. На жаль, залишився нерозкритим образ головного слідчого, адже потенціал був: такий харизматичний персонаж з мертвим поглядом міг гідно протистояти Steven Taylor. Тим більше, що для David Suchet зображати проникливого детектива дуже не вперше.
Можливо “A Perfect Murder” (1998) поступається за кінематографічним класом та емоційною складовою Final Analysis (1992), але то все ж таки неонуар і його цільова аудиторія дещо інша, ніж в гламурного трилеру з відносно прямолінійним сюжетом.
Якщо зазвичай багаті теж плачуть, то в “A Perfect Murder” вони справді страждають. Ні дорогі розкішні будинки, ні люксові авто, ні богемний спосіб існування навколо Wall Street — не здатні компенсувати відсутність задоволеності власним життям. Якою б акулою інвестиційного ринку не був чоловік, і якою б розумною та чарівною не була його дружина — все зводиться до банальної боротьби за гроші і прагнення таємного адюльтеру з кимось молодшим чи просто іншим.